Bagi anda yang menggunakan free webhosting atau free subdomain dah tentu anda memiliki domain name yang panjan dan sukar dinggati oleh pengunjung web site atau blog anda. Sekiranya domain anda pendek dan ringkas, ini akan menjadi satu faktor website anda selalu dilawati kerana pengguna mudah menghafal atau ingat akan alamat website anda. Oleh itu, apa kata anda ringkaskan website anda menjadi satu nama yang pendek seolah-olah domain name profesional. Sebagai contoh lihat di bawah :

Domain Name Asal
www.kuriee.blogspot.com

Diringkaskan :
www.kuriee.tk

(Anda boleh klik pada kedua-dua link diatas untuk melihat website yang sama)

Lihatlah berapa banyak perbezaannya dan hampir 50% pengurangan huruf yang digunakan. Perkhidmatan ini dipanggil URL RENAMING AND REDIRECTION. Perkhidmatan ini adalah percuma dan mudah. Anda hanya perlu mendaftar domain seperti yourname.tk dan redirect domain tersebut kemana-mana alamat website atau blog anda yang mempunyai URL yang panjang.

Semudah itu, anda kini sudahpun mempunyai domain name yang sebenar. Walau bagaimanapun sekiranya anda bersetuju menggunakan perkhidmatan ini, satu iklan kecil akan diletakkan pada website anda dan ikan ini tidak akan menjejaskan website anda dan ia hanya sekadar mempromosikan website berkenaan di atas perhidmatan percuma yang diberikan.



Untuk RENAME semula URL anda klik link dibawah

www.dot.tk